Tuesday, November 18, 2008

Merapu

Hari ni aku cam rajin sket nak menulis tapi takde idea ler pulok nak tulis aper..bole..heheh..so aku nak merapu ler kekdahnyer..tulis aper je yg terlintas dalam kepala hotak aku sekarang ni..

Sibuk betul ler peminat2 aku biler aku tulis jiwengs nih..naper..takleh ke aku nak berjiwengs sekali sekala..aku pun manusia biasa yg ada hati dan perasaan uols..wpun hatiku byk kat mamat greek tuh skrg..eh.eh silap..muahaha..

Ok pasal nama blog aku tuh TAKDE LIFE bukan maksudnya aku takde life and tak puas hati ngan hidup aku..yg aku memang takde life tu betul ler kot..muahaha..actually ungkapan nih..wahhh ungkapan...aku amek dari umah pepari..dia org tu kekadang biol sket and suka ckp kitorg ni takde life sebab asyik duk bertenggek kat saner..walaupun ungkapan tuh betul..hiks..so aku rasa cam best jer and so aku jadikan tajuk blog aku..kira nak jadikan tagline pun bole..

So sesapa yg nak masuk AF7 nanti silakan mak alu2kan kalu nak guna tagline ni..takde hakcipta terpelihara okke uols..kalu korang guna tagline ni masuk AF sure mak undi habis2an..muflis pun takpe..mak redha..muahaha..

Satu lagi kan kalu ler kengkawan aku kat opis lama baca blog aku nih mesti dia orang menyumpah aku..yelah guna bahasa rojak kannn..dahler rojak or dlm bahasa yg lebih eloknyer Manglish..ala cam singaporeans Singlish tuh..campur pulak ngan bahasa internet yg ejaannyer haru biru ditambah lak ngan ayat2 fonen untuk menambah kesedapan dan menambah perencah kan uols..heheh..

Kisahnyer mak ni dulu ala2 pejuang bahasa gak ler..keja pun kat tempat macam tu..nak tau mak keja katner dulu..alaa tempat yg terbitkan kartun Lat kat Jerman tu..yg masuk majalah 3 baru2 ni..teruja kejap tgk member2 lama masuk tv pegi Jerman arituh..dengki pun ada..heheh..aku ingat my MD dulu cakap..guna bahasa Melayu 100% atau bahasa Inggeris 100%..pilih antara dua..jangan campur2..itu mencemar bahasa maknanya..lebih kurang gitu ler ayat dia..aku pun dah lupa..dah berzaman kekdahnyer..

Dulu pun kitorang memang tak setuju guna bahasa Inggeris dalam pengajaran Sains dan Matematik tapi kita kan saper..pejuang bahasa macam nik safiah karim pun takde org nak dengar lagi ler kita kannn..

So sekarang sibuk ngan isu PPSMI (pengajaran sains & matematik dlm BI)tu berjaya ke tak dlm paper..mak dah feeling2 sendu nak amek pot pasal menda tuh..nak kecoh2 sekarang apsal..masa nak laksanakan dulu ader korang amek pot pandangan pakar2 bahasa..ek eleh..dah banyak mana duit habis takkan ler nak patah balik kannn..

Eh serius lak topik arinih..koser ni..nak gostan balik ler..muahaha..

Pastu aku ada terbaca posting sweetyaya or panggilan manja dia Gurgurl pasal minat atau kagum dalam blog dia..memang aku pun terkagum ngan minah ni..terer betul ko ek gurgurl..bole terfikir menda macam tuh..tapi betul ler apa yang gurgurl tu cakap..aku ni pun memang minat ramai artis kat dunia ni tapi satu jer aku meroyan..saper lagi kalu bukan mamat greek tuh..muahaha..eh meroyan ke..dulu ler..sekarang dah kureng sket tahap meroyan tuh sebab aku dah kontrol ayu..heheh..

Satu lagi aku nak cakap pasal lagu Riz tu..Hanya Sandiwara..lagu tu memang susah nak naik sebenarnya sebab melodi dia tak tangkap lentok sedangkan org Msia ni suka lagu ala2 sentimental value gitu..aku paham ler citarasa masing2 kan..maner bole paksa..tapi aku harap single terbaru Riz ni tangkap jiwangs, leleh, lentok sumer dan bole ler menaikkan nama dia..bukannya aper..aku kesian gak artis kat Msia nih..ada tu sore best tapi sebab dapat lagu yg tak best terus senyap tak dengar khabar berita.. tapi kalu org yg sore tak seberapa tapi dapat lagu best and yg penting hari2 masuk paper (hari2 ke..overnye statement ni kan..hihi..) mulalah mencanak naik nama tapi biler nyanyi live baru ler tau bakat dia setakat maner kannnn..

Tapi menda ni kadang2 berkaitan ngan nasib dan rezeki gak kan..cam mawi tu kan uols..saperlah kita nak menidakkan rezeki yg Tuhan bagi kan..cuma usaha tu penting ler..

Pastu satu lagi kenapa ler susah sangat aku nak dengar lagu mamat greek ni kat radio ek..masa Hanya Sandiwara tu jangan harap ler aku bole dengar lagu ni..seb baek ler dah download kalu tak..hishhh..download2 gak tapi kalu kuar album nanti kena beli ek uols..pastu bole gak beli wat hadiah sempena besday kawan ke, tunang ke, hubby ke..hiks..nak mampus..

Single baru Riz nih pun aku belum dengar lagi..katanya tajuk dia Harusku Yg Pergi Dulu..aku pun tak sure single ni ke yg yg kuar dulu..tapi masalahnyer tak penah dengar camner nak tau kan..puas dah pasang radio tapi tak penah on air nak wat camner kan..betul ke dah released ni uols..dah ler aku bukan suka sangat dengar era ke..hotfm ke..sbb tak koser ngan dj2 tu sumer..aku lagi suka dengar hitsfm..entah..cam best lak dengar joke2 dj hits yg otak biul tu..tapi dah berkurun ler aku tak dgr hits sebab nak bagi sokongan kat mamat greek tu..chewahhh..

Pastu kan..semalam aku tepek live traffic feed kat blog nih..sebab alys tu slalu cakap pepari je yg baca blog aku..kalu tak takde org ler yg masuk sini..so alysss..and D also..korang jgn ingat takde org sudi baca blog ni..itu sumer pitnah semata2..mak pun ader peminat tawww..ekekeke

Wah panjang gak posting aku kali nih ekk..cukup ler dulu..nanti aku sambung merapu meraban di lain hari di lain waktu..

2 comments:

sweetyaya@sweetrussyaya said...

Adeh lake..... dalam ko merapu nama haku masuk sekali ye nyah. Apa2pun syabas bete....pjg karangan ko kali nie.... & aku suke cara ko susun ayat. Sedap beb. Wah...aku pun dah jd peminat ko nie...huhuhu

lake said...

muahaha..wahh sanggup tuh masuk sini nak mengomen..tenkiu ggurl..pandai ko bodek aku ekk..dun wori aku tak termakan bodekan ko tuh..hihi..

mesti ler aku sebut nama ko nyahh..entri ni berkait ngan posting ko dalam blog ko psl minat ngan kagum tuh..kena ler bagi kredit aper..heheh..

eh..ko pun nak jadi peminat aku ke ggurl..nanti aku postkan poster aku yg bersain okke..ekeke