Friday, November 21, 2008

Scenery

Rupanyer ader lagi gambo kat Teluk Mak Nik ngan Kuala Kemaman arituh yg aku belum letak sini..so tepek jelah..and then ader sket2 gambo kat Hutan Paya Bakau yg aku amek semalam..masa tu nak gi isi minyak pastu gi singgah kat situ jap..snap2 gitew..eh utk pengetahuan korang sumer gambo yg aku amek kat sini guna hp kokak aku ni jer..takde guna kamera canggih2 sumer..so hasilnyer pun gitew2 jelah..dah ler kebanyakan gambo tu aku amek dlm keta jer..nak2 kat teluk mak nik tu sumer gambo aku amek dalam keta..malas ler uols..cam over lak kann..pastu nanti aper lak kata org yg ader kat situ..ehh makcik ni takde keja ke..heheh..





rumah yg dekat monica bay a.k.a teluk mak nik..hiks..





kedai kepok lekor ngan kepok keping kat jalan keluar dari teluk mak nik





adik ni tak tau aku curi2 amek gambo dia..takpe adik..glemer masuk blog syok sendiri ahkak ni..heheh..





sajer amek gambo..ni dia org wat utk sukma arituh..





ni gambo kat hutan paya bakau lak..hujan masa tu..






kat sini bukan untuk bermandi-manda uols ek..dia org main kayak n bot jer kat sini..





hah ni botnyer..ader lagi sebelah tu tapi sebab tgh hujan malas ler aku nak kuar amek gambo..






ni aku kuar jap amek gambo..ni pun tengah hujan..gigih tu..





aper nih amek gambo tiang letrik..hihi..






yang ini elok sket kot gambo dia..yg lain sumer mcm budak sekolah yg amek gambo kannn..





dan lagi...


tu jelah uols..

eh..aku ingat lagi time gini gak tahun lepas aku ngan member2 aku gi makan western food kat restoran atas titi kat paya bakau ni..alaaa lupa lak nak snap gambo kedai tuh..baru je kitorang order makanan hujan turun ngan lebat giler..petir sabung menyabung..ngan guruh berdetum sumer..heheh ader sound effect tuh..

masa tu sumer muka cuak sebab kedai tu kan atas air..gerak situ gerak sini ikut angin..kusss semangat..aku leh ler gelak kalu teringat kesah tu tapi masa tu memang kitorang ingat kedai tu dah nak tenggelam uols..takde tempat dah nak lari..nak lari kat keta kena lalu titi tu dulu..lagi ler takut sebab angin tengah kuat giler..aku tak tau nak describe perasaan masing2 masa tuh..heheh..

lama ler jugak duk camtuh..aku masa tu cam histeria pun ader sebab gelak giler vavi tgk muka2 cuak member2 aku tuh..kitorang lari2 anak round kedai tu nak ngelak dari kena hujan tapi sumer tempat kena hujan..muahaha..tapi yg heran tu ader couple yg tengah dating tu relax je duk tengah2 kedai tu walaupun aku tgk cam basah kuyup gak dia org tu..heheh..

akhirnyer hujan tu reda sket..pastu makanan sampai..dlm basah2 tu kitorang leh makan lak kat situ..heheh..tapi masa tu aku tak tahan ler nak gelak..kitorang makan sambil gelak tapi dalam hati tuhan sajer yg tau..muahaha..giler biler ingat balik..

2 comments:

sweetyaya@sweetrussyaya said...

Nyah.... aku penah gi kemaman masa gi cuti2 malaysia kat cherating. Tapi edak ler aku perasan tempat nie sume. Hmm.... cherating ke kemaman lagi dekat rasanyer dr nak ke kuantan kan? Kena gigih gak ko nak menyopping ke kuantan tu yer.
Nyah..... aku nak gelak guling2 & dpt bayangkan muka cuak ko & kengkawan pasal makan time ribut petir tu.Ko.... bab makan sanggup redah yer nyah.huhuhu

lake said...

ggurl a.k.a sweetyaya..nak wat camner..dah masa tu tengah ribut nak patah balik xleh dah..hentam jelah..

kann..bab2 makan nih sanggup tu..masalahnyer..masa kitorg kuar tuh blm hujan lagi..muahaha

kalu nak gi kuantan lagi dekat cherating nyah..yelah..gigih..nak shopping kat kg aku ni ader aper..hihi